"לצאת מגוש דן ולקנות בפריפריה" – העצה של דור נוימן לזוגות צעירים
תוכן עניינים
באדיבות ערוץ הכלכלה – ערוץ 14
קשה לחסוך, ולכן צריך לייצר
דור נוימן פתח את דבריו בתובנה אישית. "מאוד קשה לחסוך כסף", אמר, והסביר שהדרך האמיתית להתקדם כלכלית היא לייצר ערך, לא רק לצבור אותו לאט. הוא סיפר שכשקנה את הדירה הראשונה שלו היה בתקופה לא פשוטה כלכלית, נאבק וחסך, ובסוף ביצע את העסקה. "זה מה שלימד אותי להתקדם", אמר.
עכשיו זה שוק של קונים
נוימן התייחס למצב הנוכחי בשוק. "נכון שעכשיו המחירים יורדים", אמר, "אבל זה בדיוק שוק של קונים". לדבריו, יש כיום קבלנים שמציעים הטבות אטרקטיביות, והשילוב של מחירים מתונים יותר ותנאים נוחים יוצר חלון הזדמנות. הוא הזהיר שלא להמתין יותר מדי, "כי בסוף השוק הזה הולך להתרחב שוב".
למה כדאי לשקול את הפריפריה
כשהמנחה שאל מדוע אדם שגר במרכז, למשל ברמת גן, בכלל ישקול לקנות בנהריה או בקריית גת, נוימן הסביר את ההיגיון. עסקת הדיור, לדבריו, היא לא רק פתרון מגורים אלא דרך להכניס רגל בדלת בשוק העולה. "לקנות דירה, ואז להתקדם", אמר. הרכישה הראשונה, גם אם היא רחוקה מהמרכז, היא הבסיס שממנו אפשר לצמוח הלאה.
הזדמנות אמיתית למי שיכול להיכנס
בדיון נוקב מול פאנליסט אחר, שטען שלצעירים כיום אין שום סיכוי לקנות דירה במרכז ללא תוכנית הסבסוד, נוימן הסכים שהמרכז כמעט בלתי אפשרי. ודווקא בגלל זה, אמר, מי שיש לו את הסיכוי להיכנס דרך התוכנית צריך לנצל זאת. "זה נותן לו יותר ביטחון", הסביר, "הוא יכול להשתמש במנגנונים של הלוואות מוזלות, ותמיד יוכל למכור בהמשך, כי זה נכס שעולה בערכו".
לקריאה מעמיקה בנושא מומלץ לעיין גם במדריך שלנו בנושא דור נוימן בפאנל בערוץ 14.